Els dies 6 i 7 de maig del 2017, la colla del Griu ens vam dirigir a Tremp per assistir a la segona edició de Pallars de foc.

En aquesta edició vam participar la Polseguera d’Argentona, el Basilisc de Mataró, el Drac de Sarrià, la Galera de Cambrils amb els diables Cagarrieres de Cambrils, el Pegàs del drac d’or d’Hospitalet, la Figa-Foc d’Alguaire, el drac Ceballot de Montornès del Vallès, lo Boc de Vandellós, el Griu d’Artesa de Lleida i els amfitrions: la colla de diables lo Peirot de Tremp. Moltes cares conegudes i d’altres per conèixer…

Vam arribar a Tremp al matí per poder exposar el Griu, ja que l’actuació no era fins la nit. Durant el dia, la colla amfitriona ens va oferir una sèrie d’activitats com diferents cates de productes de la terra, xerrades de la historia de Tremp, etc. Addicionalment també es celebrava la Fira de Primavera de Tremp que vam poder visitar al llarg del cap de setmana.

A les 10 de la nit, just després de sopar, ens preparem per començar la actuació. Ens trobem a la plaça Catalunya, on hi ha plantades les deu bèsties. D’una en una fem una encesa de lluïment al mig de la plaça i encaminem el cercavila pels carrers de la localitat. Malauradament vam patir un petit accident en el inici on vam xafar la cua del nostre Griu. Malgrat tot, vam continuar endavant amb un “apanyo” ràpid per poder continuar cremant i fent camí.  Cal remarcar que en aquesta sortida ens van acompanyar els nostres companys i companyes del Kumbeva per fer més amè l’itinerari.

Acabem  el trajecte a la plaça Catalunya, on hem començat, allí finalitzem l’actuació amb una encesa totes les bèsties i batucades en conjunt i uns focs artificis. No hi ha millor manera d’acabar una actuació! Tot seguit es fa l’entrega de recordatoris per totes les colles visitants.

El diumenge, amb poques hores de son i després d’esmorzar vam realitzar una cercavila pels carrers on es trobava la Fira de Primavera amb tota la resta de bèsties, batucades i gegants de la localitat. Aquesta vegada serà sense foc. En arribar al final fem una foto de grup per concloure la Trobada.

Estem contents per haver pogut participar a la trobada, i haver pogut gaudir d’un cap de setmana complet per Tremp i del bon ambient entre els membres de la colla i amb la resta de colles de bestiari.

La temporada només acaba de començar i tenim moltes ganes de foc i pólvora.