El passat dissabte, dia 28 de juny, ens dirigíem la colla del griu cap a la població de Jesús, un municipi al costat de Tortosa, per assistir en una de les trobades més importats d’aquest any 2014 en termes de quantitat i qualitat de bèsties de foc. En total érem 20 bèsties !! Concretament les següents:

1. LO BOTI, BALL DE DIABLES 7 CERVELLS DE JESÚS
16. VIBRIA JOVE, D’IGUALADA
17. XALOC, DIABLES MALEÏTS DE SALOU
18. EL SENGLAR, DIABLES DE L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ
19. DIABLES i DRAC DE BELLVEI
20. DRAC BADALOT, BALL DE DIABLES DE L’ARBOÇ.

Durant la tarda hi havia activitat per la canalla i nosaltres vam tenir temps per observar les bèsties, realment és complicat reunir aquesta gran quantitat, i dialogar amb les altres colles, creant un clima molt agradable i distes.

A les 9 de la nit vam dirigir a sopar al costat de la escola, on tindria lloc l’espectacle final. Just en acabar el sopar totes les colles amb les seves respectives batucades al inici del poble on teníem les besties i la pólvora. D’aquesta manera doncs vam realitzar un petit cercavila al poble, iniciat per un espectacle al campanar de l’església, per arribar a la plaça de l’escola on tindria lloc la actuació final.

Aquesta actuació consistia en una batalla de foc entre 2 bèsties. A nosaltres ens va tocar amb el Drac Hydracus, amfitrió de la trobada. Així doncs la batalla es presentava difícil, ja que el “rival” jugava a casa, tot i això gràcies a l’experiència del cap de colla i la gran implicació de la resta vam aconseguir una victòria rotunda davant l’amfitrió de la trobada. En acabar la ronda de batalles, l’acte va finalitzar amb una encesa conjunta i un fantàstic castell de focs.

Remarcar la gran tasca de la colla amfitriona, amb una organització impol·luta, malgrat la gran quantitat de gent a coordinar. A la matinada vam poder gaudir de l’actuació del grup “Pepet i Marieta”.