El passat dissabte 27 de maig la colla del Griu d’Artesa de Lleida vam assistir al Identi’CAT 2017, la Trobada de la Catalanitat a Catalunya Nord, celebrada a la localitat de Baho (Perpinyà).

Així doncs, ben d’hora vam iniciar el camí des del poble, ja que teníem per endavant unes 4 hores de cotxe per arribar a la nostra destinació. Desprès de recórrer tota Catalunya, parada a Vic per recuperar forces inclosa, vam arribar a Baho als voltants de les 12:30 preparats per gaudir d’un magnífic dia.

Els participants a la trobada vàrem ser: El Lleó i la Mulassa de Barcelona, el Bou de Figueres i el Griu d’Artesa de Lleida.

Tan bon punt vam arribar i plantar el Griu, la colla amfitriona ens oferir un vermut i un bon dinar a totes les colles assistents. Ben tips vam començar a preparar la cercavila ja que es realitzava a les 3 del MIGDIA!! No voldríem saber a quines temperatures estàvem en aquells moments però el sol feia justícia, tal i com vam poder comprovar alguns l’endemà al mati, amb unes petites cremades solars típiques de la primavera o inici d’estiu.

Al llarg del cercavila vam anar cremant amb pausa i vigilància, ja que teníem cotxes al llarg del recorregut i l’organització ens va advertir prèviament que l’any anterior havien tingut algun problema amb algun veí. El cercavila el vam realitzar gairebé en solitari, penseu que devien ser les 3-4 de la tarda, i vam arribar a una plaça on vam lluir el Griu al màxim i a continuació vam concloure amb la típica encesa conjunta.

Acabada l’actuació vam recollir “los trastos” i donat que ja portàvem una colla de quilometres al damunt, vam fer nit a Perpinyà i així aprofitar el viatge per conèixer la Catalunya Nord. Vam poder visitar la ciutat de Perpinyà que destaca per el seu casc antic amb diversos edificacions de caire medieval com poden ser el Castillet, la catedral de Sant Joan Baptista i el castell dels Reis de Mallorca, també anomenat Puig del Rei.

El diumenge desprès de dinar, vam fer el viatge de tornada deixant enrere la Catalunya Nord i una colla de persones amb qui compartim sentiments i ideologies, malgrat la distància i la nacionalitat.